روشهای ارتباط با مراجعین (تکریم ارباب رجوع)
ارتباط صحیح کارکنان سازمانهای دولتی و خصوصی با ارباب رجوع و ارائه خدمات به آنها از طریق شیوههای مطلوب و مناسب، در بهبود کیفیت خدمات و رضایتمندی مراجعان و تصحیح دید آنها نسبت به سازمان مربوطه نقش مؤثری ایفا میکند. برگزاری این دوره در راستای ضرورت حاکمیت اخلاق حسنه، ارائه خدمات به ارباب رجوع و حفظ کرامت مردم بوده و توانایی افراد را در برقراری ارتباط مطلوب با ارباب رجوع افزایش داده و موجب بهبود عملکرد خدمترسانی به افراد جامعه می-گردد.

هدف:
- افزایش دانش و توانایی فراگیران در زمینه برقراری ارتباط مؤثر با مراجعان.
شرایط پذیرش:
- گذراندن این دوره برای تمام افراد علاقهمند بلامانع است و تنها شرط آن داشتن مدرک دیپلم است.
تواناییهای فراگیران در پایان دوره:
- رفتارها و سازوکارهای دفاعی ارباب رجوع را بشناسند.
- نسبت به مهارتهای ارتباطی مؤثر، آگاهی داشته باشند.
- در یک موقعیت فرضی، شیوههای برقراری ارتباط مؤثر را به طور عملی به نمایش بگذارند.
- شیوههای جلب رضایت و نظرسنجی از مراجعان را بدانند و در یک موقعیت فرضی شیوههای جلب رضایت و نظرسنجی از مخاطب را بهطور عملی انجام دهند.
نظر شما :