تربیت مربی خلاقیت
کودکان به سبب ویژگیهای جسمی، روانی و اجتماعی خود در قیاس با بزرگسالان، تأثیرپذیری بیشتر و عمیقتری داشته و به آماده سازی و برنامهریزی تربیتی دقیقتری نیاز دارند به این ترتیب بیش از بزرگسالان تابع شرایط تربیتی- آموزش محیطی هستند. کودکان حساسترین و تأثیرپذیرترین گروه سنی جامعه را تشکیل میدهند و در حساسترین و مهمترین سالهای زندگیشان یعنی زمانی که پایههای رشد شخصیتی، ذهنی، جسمی و اجتماعی آنان شکل میگیرد تا زمانی که وارد زندگی اجتماعی میشوند نیازمند تجربه و کسب مهارتهای زندگی اجتماعی هستند برای فراهم کردن فضای تربیتی خلاق کودکان و صمیمانه، برنامهریزی تربیتی ضروری است. فضای تربیتی که در آن کودک فرصت بیان افکار تازه یافته و پرورش استعدادهای وی و شکوفایی خلاقیتش فراهم گردد. بنابراین آموزش افراد متخصص در دوره خلاقیت کودکان پیش دبستانی ضروری مینماید. متخصصینی که ضمن فراگیری دانش خلاقیت با روشهای خلاقیت کودکان نیز آشنا شوند و بتوانند در مراکز مهد کودک و پیش دبستانی برنامه ریزی آموزشی- تربیتی خلاقی را طراحی و اجرا نمایند.
هدف:
- تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه خلاقیت کودکان پیش دبستانی و دبستانی.
شرایط پذیرش:
- داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی و دارا بودن حداقل ۲۰ مهارت از ۵۰ مهارتهای حداقلی یک مربی خلاق (انتهای منابع درسی).
تواناییهای فراگیران در پایان دوره:
- در تمام مهدها، مراکز پیش از دبستان و مراکز آموزش ابتدایی کشور فعالیت نمایند.
نظر شما :